30 år med Tormod Moviken Band

Om arrangementet

Velkommen til jubileumskonsert med Tormod Moviken Band og feiring av 30 år med egenkomponert musikk! Tormod startet bandet i 1993 og skal nå for første gang avholde en solokonsert i Modum kulturhus.

Gjennom de siste 30 årene har Moviken skrevet til sammen over 50 egenkomponerte sanger, noe som har blitt godt dokumentert gjennom opptak i hjemmestudioet på Drolsum. Her har mange lokale musikere og sangere fått bidra med sitt, samtidig som at særpreget er blitt bevart. Sangene omhandler faktiske og fiktive hendelser fra et langt yrkesliv som prest i Den norske kirke, om krig og urettferdighet og livets små og store gleder.

Til jubileumskonserten vil publikum få oppleve et gledelig gjensyn av tidligere medlemmer, som alle har vært viktige bidragsytere til musikken Tormod har skrevet. Disse gjestene vil bli avslørt nærmere konsertdatoen. I tillegg til faste familiemedlemmer og drevne lokale instrumentalister, er en helt spesiell blåserrekke sammensatt for anledningen.

Besetning:
Tormod Moviken (vokal)
Marthe Moviken Hellerud (kor)
Mattis Wakeham (rytmegitar)
Mattis Moviken (trommer/tracks)
Jon Ove Andersen (lead gitar)
Eirik Kolsrud (bass)
Øyvinn Pedersen (alt saksofon)
Håkon Skagen (tenor saksofon)
Jarle Oseth (trompet)
+ hemmelige gjester...
Bård Åmotsbakken (lyd)

Velkommen til en uforglemmelig kveld i Modum kulturhus, med lokal musikk og lokale musikere!